Help learning Spanish..

Loneliness, Depression & Relationship Forum

Help Support Loneliness, Depression & Relationship Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

samrphgue

Member
Joined
Aug 1, 2016
Messages
22
Reaction score
0
I'd like to be fluent in spanish, and the best way obviously is to chat using the language.

Im 19 y/o male in southern california, usa, and im actually 3/4ths mexican, but speak very little spanish. (my dad is full mexican, however i was not raised by him)

Ive taken 2 years of spanish in high school, and 2 semesters in college, so id like to say im not a beginner. if anyone can help, thatd be amazing.. :)

Thank you

sam
 
Ouch, I'd like to be able to help, but I can't speak spanish. The only reason I understand quite a bit of it it's that it's similar to my language.
I'd love to learn it though, just not sure I have the time now :\

Please feel free to PM especially about any language related topic, I'd be happy to answer and (hopefully) help :)
If you have any good language learning resources and could share them, I'd be very grateful.

Good luck
 
Hola Sam

Mucho gusto en conocerte, de que parte de California eres?
Yo soy Peruana asi que obviamente hablo español, bastante mejor que ingles.
No sabré algunas palabras que se usan particularmente en Mexico que son jerga pero de ahi puedo ayudarte en todo lo demas que necesites.

saludos,

mau
 
mauthecat said:
Hola Sam

Mucho gusto en conocerte, de que parte de California eres?
Yo soy Peruana asi que obviamente hablo español, bastante mejor que ingles.
No sabré algunas palabras que se usan particularmente en Mexico que son jerga pero de ahi puedo ayudarte en todo lo demas que necesites.

saludos,

mau

Hola mau!

Yo intendi lo que dijo. surprisingly. I feel like the way i use english, its super hard to translate.

Mucho de las palabras son cosas que tu encuentras en la escuela, cocina, casa. Lugares que ellos ensenan en clase. Yo se algunos verbos, but im a little rusty on the conjugations porque la ultima clase de espanol ultimo fue el ano pasado.

Sorry i used two different languages.. i know that can be confusing.

Gracias
sam
 
samrphgue said:
mauthecat said:
Hola Sam

Mucho gusto en conocerte, de que parte de California eres?
Yo soy Peruana asi que obviamente hablo español, bastante mejor que ingles.
No sabré algunas palabras que se usan particularmente en Mexico que son jerga pero de ahi puedo ayudarte en todo lo demas que necesites.

saludos,

mau

Hola mau!

Yo intendi lo que dijo. surprisingly. I feel like the way i use english, its super hard to translate.

Mucho de las palabras son cosas que tu encuentras en la escuela, cocina, casa. Lugares que ellos ensenan en clase. Yo se algunos verbos, but im a little rusty on the conjugations porque la ultima clase de espanol ultimo fue el ano pasado.

Sorry i used two different languages.. i know that can be confusing.

Gracias
sam

Hola Sam no te preocupes por usar los dos idiomas felizmente entiendo los dos.
no es dificil traducir de ingles a castellano o de castellano a ingles solo hay que cambiar el orden de las palabras un poco. la conjugación de los verbos en español es diferente que en ingles empecemos con el verbo soy
yo soy
tu eres
el es
nosotros somos
vosotros sois
ellos son

cuales verbos sabes y cuales se te hacen difíciles.

no tengo ningun problema en ayudarte.

pd. para alguien especial para mi...galleta.
 

Latest posts

Back
Top